Sidor

lördag 22 januari 2011

Kalle kanin


 Oj, vad glad jag blev när jag tittade igenom kameran och hittade den här bilden där lilla T har på sig den gula bodyn utan att den är helt nersölad av dräggel. Dock är ju dräggelsjalen det, men det ska den ju vara. Annars är det ju ingen dräggelsjal! :)

Den här bodyn var ännu ett steg i rätt riktning mot ett mönster som sitter alldelens perfekt och som är lätt att få över huvudet utan protester. Den här gången gjorde jag en öppning med tryckknappar längs med en av raglansömmarna på framsidan. Snyggt och lätt, men med ett liten pilligt moment som innehåller ett klipp i sömsmånen och in mot mönsterdelen. Lätt hänt att man klipper för långt eller att tyget repar upp sig.

Tyget med kaniner på bodyn och dräggelsjalen kommer från JNY design, likaså det röda som jag har kantat bodyn med. Tyckte inte riktigt om kanintyget när jag fick hem det, men så fick jag se den här kombinationen på tyger uppsydda av Strömming design och då föll jag pladask!
Byxtyget och mudden kommer från Stof o Stil. Alla mönster är mina egna.

1 kommentar:

  1. Smart! Äntligen en lösning på jag-vill-inte-få-en-trång-tröja-över-huvudet-problemet!

    SvaraRadera